경제학과

 

교수진

교수소개

안내사항

  • 교수진 정보는 아래 노출 순서 기준에 따라 정렬 되었습니다.

    * 노출 순서 기준 : 학과장 - 직위순 - 입사일순 - 이름순

린위쑤안(Lin, Yu-Hsuan) 프로필 이미지

린위쑤안 부교수

Lin, Yu-Hsuan

연구분야

경제학

연구키워드

환경경제학 실험경제학 농업경제학

교수소개


						
린위쑤안 박사는 2014년부터 가톨릭대학교 경제학과에서 근무하고 있으며, 현재 부교수로 재직 중입니다. 영국 요크 대학교에서 경제학 박사학위를 수여 받았으며, 실험 경제학자로서 환경 및 농업 경제학뿐만 아니라 혁신적인 교수 방법론을 전문으로 합니다. 교육 경력 동안에는 플립러닝(flipped learning), 프로젝트 기반 학습, 그리고 교실 내 실험을 결합한 하이브리드 교수 방법을 개발했습니다. 최근 연구 관심사는 실험 방법론에 중점을 두고 있으며, 특히 농업 및 환경 정책, 고등 교육 정책 및 불확실성 하의 의사 결정 분야에서 이루어지고 있습니다. 
Dr. Yu-Hsuan Lin has been with the Department of Economics at The Catholic University of Korea since 2014, currently serving as an Associate Professor. He earned his PhD in Economics from the University of York in the United Kingdom. As an experimental economist, he specializes in environmental and agricultural economics, as well as in innovative teaching methodologies. Throughout his teaching career, he has developed a hybrid teaching approach that combines flipped learning, project-based learning, and classroom experiments. 

His recent research interests focus on experimental methodology, particularly in the areas of agricultural and environmental policies, higher education policy, and decision-making under uncertainty. 

최종학력

2015.07.17 | 영국 요크대학교 | 경제학과 | 경제학 박사

연구실적

  • 2023.11 | 교신저자 | INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, 제39권 6호, pp.1308-1317
    The Relationship Between Self-Regulated Learning Behavior and Attitudes in Project-Based Learning Classes: A Case Study
  • 2023.06 | 교신저자 | ELECTRONIC JOURNAL OF E-LEARNING, 제21권 3호, pp.158-174
    Factors Mediating the Link Between Engagement and Satisfaction Among Online English-Mediated Instruction Learners During COVID-19
  • 2023.05 | 교신저자 | JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION TRANSFORMATIONS, 제36권 4호, pp.65-75
    Learner Autonomy in Team-based Learning: A Case Study of Mechanical Engineering Education
  • 2021.12 | 교신저자 | 중국언어연구 97호, pp.423-446
    학부생들의 중국어 수준에 따른 기계번역 활용 능력에 관한 연구
  • 2021.06 | 단독 | INTERNATIONAL REVIEW OF ECONOMICS EDUCATION, 제37권
    A classroom experiment on the specific factors model
  • 2021.04 | 제1저자 | WEATHER, CLIMATE, AND SOCIETY, 제13권 2호, pp.211-226
    The Impact of Enhancements to Weather-Forecasting Services on Agricultural Investment Behavior: A Field Experiment in Taiwan
  • 2020.04 | 단독 | THE JOURNAL OF BUSINESS, ECONOMICS, AND ENVIRONMENTAL STUDIES, 제10권 2호, pp.5-15
    The Influence of Reciprocity on Individual Decisions in a Climate Coalition Experiment
  • 2020.02 | 교신저자 | 소비자학연구, 제31권 1호, pp.41-63
    Consumer Preferences for Food Certification in Chicken Meat in Korea: A Discrete-Choice Experimental Study
  • 2019.06 | 단독 | ECONOMICS AND POLICY OF ENERGY AND THE ENVIRONMENT, 제2018권 2호, pp.151-166
    How social preferences influence the stability of a climate coalition
  • 2018.06 | 단독 | JOURNAL OF ENVIRONMENTAL MANAGEMENT AND TOURISM, 제9권 3호, pp.553-563
    How does altruism enlarge a climate coalition?
  • 2017.12 | 제1저자 | 소비문화연구, 제20권 4호, pp.139-160
    정부인증 농축산물에 대한 소비자 지불의사 분석
  • 2015.06 | 단독 | 자원환경경제연구, 제24권 2호, pp.251-281
    Sustainability and International Environmental Agreements
  • 2018.01 | 공동 | 한국학술정보
    글로벌 문화와 디지털인문경영
  • 2017.03 | 공동 | Routledge
    Economics of International Environmental Agreements: A Critical Approach